Sztuczna inteligencja w turystyce może przynieść rewolucję na wielu frontach, umożliwiając błyskawiczny dostęp do informacji i statystyk oraz kreowanie doskonale dopasowanych ofert dla podróżnych.
Pojawił się pierwszy raport dotyczący sztucznej inteligencji na targach FITUR, przygotowany przez międzynarodową organizację turystyczną we współpracy z Microsoftem, który ma na celu zmianę standardów w podróżowaniu i branży turystycznej poprzez wykorzystanie nowoczesnych technologii. Sztuczna inteligencja w turystyce może stać się niezwykle wartościowym i powszechnie stosowanym narzędziem zarówno dla podróżnych, jak i organizatorów wyjazdów.
Sztuczna inteligencja w turystyce
WTTC uważa, że sztuczna inteligencja może odegrać istotną rolę w dostarczaniu spersonalizowanych i ulepszonych doświadczeń podróżnych, zarówno obecnie, jak i w przyszłości.
Dzięki analizie danych podróżnych, optymalizacji strategii cenowych w czasie rzeczywistym oraz zaawansowanych chatbotów zasilanych sztuczną inteligencją, ta technologia może dostarczać spersonalizowane rekomendacje i strategie marketingowe.
Dodatkowo, sztuczna inteligencja może przewidywać przyszłe wzorce popytu, efektywnie alokować zasoby oraz dostarczać istotne informacje rządom i interesariuszom z branży turystycznej. Wszystko to może przyczynić się do promowania zrównoważonego rozwoju poprzez efektywne zarządzanie zasobami oraz minimalizowanie wpływu na środowisko, co prowadzi do bardziej odpowiedzialnego i zrównoważonego sektora turystycznego.
Wraz z rozwojem zmieniającego się środowiska w branży podróży i turystyki, sztuczna inteligencja staje się kluczowym czynnikiem przynoszącym korzystne zmiany. Potencjał transformacyjny, który został podkreślony w analizowanym raporcie, pokazuje, że sztuczna inteligencja to nie tylko postęp technologiczny, lecz strategiczne narzędzie, które umożliwia personalizację doświadczeń klientów, wprowadzanie trwałych usprawnień oraz dostosowanie modeli cen w czasie rzeczywistym.
Sektor turystyki nie nadąża za cyfryzacją
Według raportu WTTC, choć coraz więcej przykładów wskazuje na wykorzystanie sztucznej inteligencji w podróżach i turystyce, sektor ten pozostaje w tyle za innymi branżami konsumenckimi pod względem wprowadzenia tej technologii.
Obecnie obserwuje się gwałtowny rozwój znaczenia sztucznej inteligencji w różnych sektorach, co nakazuje sektorowi turystycznemu podjąć szybkie działania w celu wykorzystania potencjału tej technologii.
Firmy z branży turystycznej mają do przezwyciężenia szereg wyzwań, takich jak brak wysoko wykwalifikowanych pracowników w obszarze sztucznej inteligencji, ograniczona infrastruktura i brak konkretnych strategii dotyczących wykorzystania sztucznej inteligencji w strategiach biznesowych.